sâmbătă, 30 aprilie 2016

Salata a la boeuf si oua rosii si drob

Nu stiu sigur daca am scris corect si e foarte probabil sa fi gresit caligrafia ,dar in acest an Salata a la boeuf si tort si oua rosii si drob cam asta e in meniul pentru masa de Pasti.
 De oua rosii m-am ocupat joi ,in mod gresit se pare, rareori le potrivesc altfel decat prea fierte,iar salata si drobul le-am facut de dimineata .
La  salata, e simplu ceea ce -mi revine  mie e doar sa amestec maioneza -daua galbenusuri fierte ,unul crud si amestecam, amestecam pana obtinem o pasta peste care turnam cu zgarcenie ulei si iar amestecam pana se umple un castronas cu maioneza, pentru o salata obisnuita e destul(maioneza gresita cu prea mult ulei se repara cam asa :o lingura de mustar bun ,o lingurita de maioneza cu defect se omogenizeaza si iar o lingurita de maioneza cu defect, pana reparam).
Intr-o cratita incapatoare punem cartofii,morcovii,castaveciorii si gogosarii taiati cubulete,si poate mazare  (e bine sa punem castraveciorii si gogosarii intr-o sita inainte sa -si lase  sucul acru departe de salata ).
De ornat si pozitionat pe farfurie invatam de pe net si de la Tv din familia emisiunilor culinare si..ne tinem de scoala.

Sa povestesc si despre drob:
-ehh! si stiu ca majoritatea gospodinelor compun drobul intr-un fel anume -nu dezvalui secrete (va asteapta tutoriale pe net)dar tata se ambitioneaza sa taie in fiecare an cubulete ficatul de pui ,o felie de carne de porc si ficatul de porc (asta e :drobul de miel nu pre are ficat de miel ,dar deh! si cei trei muschetari erau de fapt patru si primavara mieii zburda pe campii si cred in sansa lor de a devenii berbeci sau oi),sa mai spun ca fiecare tip de carne se fierbe separat si ca tata a pus prea multa sare in cratita in care a fiert carnea de porc?nu ,nu mai spun,putina modestie nu strica nimanui.
Eu doar le-am amestecat ,am aprobat cantitatea de verdeata : patrunjel ,ceapa verde,marar ,am pus jumatate din apa in care a fiert carnea de porc ,am mai fiert apa sa aiba drobul ceva lichid in afara ce oualele crude amestecate prin cratita cu ficat si verdeata  si cam asta a fost;a stat la cuptor la foc moderat pana s-au fiert si oualele si ma duc sa fierb si cealalta crema de tort de care am povestit ieri ca de laudat m-am laudat destul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu