sâmbătă, 16 ianuarie 2016

Ciorba de burta

         Imi place sa scriu sambata despre diferite feluri de mancare in felul meu ,chiar daca informatii despre aceleasi lucruri se gasesc in multe feluri pe multe site-uri.
Si cand  scriu despre  despre ciorba de burta, trebuie sa incep prin a recunoaste meritele tatalui meu care a fost la piata dis -de- dimineata si a  cumparat ,a curatat si a pus la fiert  bucata de burta portionata de la macelarie  si ciolanul   care vine la pachet ca  sa aiba ciorba un gust bun ;si mi-a mai spus si mie ca am de ridicat ceva cosmetice de la reprezentantul Avon, cunoscut de pe vremea cand aveam un catelus care alerga prin iarba, ca un catelus.


Care va sa zica  burta a fiert  pe indelete alaturi de ciolan in ditamai oala ,special aleasa  ca sa incapa ce aveam de fiert ,vreme de o ora.


Apoi se poate scoate  bucata de burta si taia in bucati mai mici si se pune din nou la fiert alaturi de cateva bucati de morcov cat sa adauge o  pata de culoare, pastarnac-e atat de dulce! cateva bucati de radacina de telina   si se fierbe cat e nevoie, pana cand  burta e destul de moale ca  sa se poata manca .
Atunci  ciorba se drege cu un ou si  se coloreaza cu cateva fire de patrunjel.


Am lasat  si ciolanul in ciorba ca sa se pastreze un gust  mai altfel, greu de pus in cuvinte, mai ales de cineva ca mine cu putin antrenament in ale scrisului.


La racit se poate pune in castronase dreasa cu o jumatate de lingurita de mustar din cel   dulce cu boabe de mustar prin el si cu o lingura de smantana .
Este un preparat deosebit, bun, de facut pe indelete intr-o zi cu un program mai putin incarcat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu